• 06 27 06 38 57
  • Contact

    Let's Keep In Touch!X

    CONTACTGEGEVENS

    Crossfit Scheveningen

    Visafslagweg 50

    2583 DM Den Haag

    06 27 06 38 57

    vincent@crossfit-scheveningen.nl

    routebeschrijving

    STUUR ONS EEN BERICHT

    Bezig het bericht te versturen. Een moment a.u.b.

    Bedankt voor je bericht! Je ontvangt z.s.m. een reactie van ons.

    Oeps er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens.

    Alle velden zijn verplicht

About Crossfit

Wat is CrossFit?

CrossFit is een manier van fitness die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd waarbij het hele lichaam betrokken wordt: tillen, gooien, duwen, trekken, klimmen, springen en rennen. CrossFit is evidence based; het is bewezen dat Crossfit een efficiënt, zeer effectief en veilig programma is.

LEES MEER OVER CROSSFIT

CrossFit Training

Een CrossFit training duurt gemiddeld 1 uur. Iedere atleet traint individueel binnen een groep van maximaal 10 personen! De groep wordt begeleid door een CrossFit Trainer. De training bestaat globaal uit 4 delen. CrossFit is natuurlijk constant gevarieerd en dient deze uitleg alleen als leidraad. Zo kan het eerste gedeelte bestaan uit een warming up alsmede mobility oefeningen. Hierop volgt vaak in het tweede deel een Techniek en of Power training. Definitly last but not least is er de “WOD” Work Out of the Day, een zogenaamde Trade Mark van CrossFit.

Work Out of the Day (WOD)

De “WOD” bestaat uit een zeer kritisch op elkaar afgestemd aantal oefeningen welke in cirquit vorm door de atleet worden uitgevoerd en afgewerkt. Hier kan het gaan om bijvoorbeeld een vooraf aantal bepaald aantal ronden (3 – 5 of x?) af te leggen in een zo kort mogelijke tijd. Of dat men binnen een vooraf bepaalde tijd (12, 20, 30 of x minuten) zoveel mogelijk rondes aflegt. Tevens zijn er dagen waar wij de atleet vragen afhankelijk van een sport specifiek onderdeel, ofwel lang en minder intensief, of juist op pure kracht vragen zich maximaal te geven. Wat het ook wordt; het is gevarieerd, functioneel en staat garant voor ton’s of rewarding fun!

DIRECT NAAR DE WOD’s VAN DEZE WEEK!

COPYRIGHT ©CrossFit Scheveningen 2018